laosthailandenvietnam.reismee.nl

Sukhotai

We verblijven 2 volle dagen in Sukhothai: het is hier zo mooi,

We verblijven op een resort net buiten de oude stads kern, tussen de rijstvelden en de vele palmbomen in allerlei soorten.

Sukhothai is de eerste hoofdstad geweest van het koninkrijk van Siam, daar viel het huidige Cambodja en Laos ook bij en dat is te zien aan de verschillende tempels en beelden van Boeddha.
we hebben fietsen gehuurd om dit megacomplex te bezichtigen. Fietsen waren iets te klein voor ons maar dat mocht de pret niet drukken.

Op mijn Bucket list staat al een tijdje de sprekende Boeddha, zie foto’s . We hebben alle tempels etc van het centrum gezien en nu nog de sprekende Boeddha. Deze lag buiten het centrum aan de noord kant, wij op ons te kleine fiets en trappend als een gek zoeken. Maar wat is het mooie hier veel water partijen met bloeiende Lotus en allemaal geurende bloemen en planten.
Aangekomen bij de Boeddha werden wij allebei best stil zo indrukwekkend!

Na dit bijzondere avontuur en de fietsen te hebben ingeleverd hebben we heerlijk en natuurlijk weer te veel gegeten aan de rand van de oude stad.

morgen op naar lampang

Saskia

Lieve Thimo en Daan,
Ziet er geweldig uit daar geniet ervan!
Veel liefs,
Mike en Saskia

Olivier

Geweldig hoor!
Sukhotai is overweldigend mooi, zeker op de fiets. Wat mij betreft de mooiste plek die ik ken in Thailand.
Heel veel plezier verder op jullie reis!