laosthailandenvietnam.reismee.nl

Luang Prabang

Vanuit Chiang mai vlogen we met een klein propeller vliegtuigje naar Laos, Luang Prabang.

Wat een ervaring zeg, op het vliegveld daar moesten we over de landingsbaan lopen om in de aankomst hal te komen.

We verblijven in het Victoria hotel dit is de oude woon verblijven van afgezete koning van Laos.

maar wat is het hier bijzonder je loopt in de oude koloniale Franse tijd met een snufje Azië en een druppel relaxed gekkigheid. Maar in 1 woord wonder schoon!

Op het programma voor de komende dagen is de stad met zijn paleis, tempels en een bijzonder boottrip over de mekong rivier.

De avonden zijn heerlijk koel en bijzonder met night market etc.

Paleis en tempels zijn hier zo bijzonder zie fotos

De laatste dag een bijzondere boot tocht over de mekong rivier, we hadden dit geregeld met de manager van ons hotel, ze zou iets speciaals voor ons regelen.

Nou en het was bijzonder, een super mooie long tail boot stond voor ons alleen op te wachten er was een tafel gedekt met bloem blaadjes en de kelner van het hotel ging met ons mee (5 uur)

We werden met wijn en andere drankjes goed verzorgd en voerde stroom opwaarts door stroom versnelling etc.

Na 2 uur varen kwamen we aan bij een magische plek een grot met duizenden Boeddha beelden.

wat is dit een ervaring en bijzonder.

Op de terug weg kregen we een 5 gangen lunch met allemaal heerlijk Laos gerechten.

We konden niet eerder op onze blog schrijven want het internet was erg slecht
nu heerlijk een paar dagen relaxe in een pool villa in hushing.